vrijdag 6 oktober 2017

Week van 02/10 tot en met 06/10

We werkten deze week wat rond de hoofdkleuren: geel, blauw en rood.
Welke van deze drie kleuren vinden we de mooiste?
We nemen een ballon en stempelen ermee door de verf.






We maakten een regenboog van gescheurde stukken papier.




Als we nu die drie hoofdkleuren door elkaar schilderen gebeurt er iets vreemd!
We krijgen andere kleuren!!




Kleurenpatroontjes maken met de blokken.



Een kleur- en vormenspel.


Zet de blokken volgens de foto's.


Pomponnen met gaatjes op een skoebidoelint rijgen.


Patroontjeskettingen maken.

Kleurenspel met ballonnen.

Sorteren van vormen en kleuren.


Domino kleuren en vormen voor de auto's.  Een lange kleurenweg...

Een zo hoog mogelijke toren bouwen met de speciale vormenblokken.
Wow, hij blijft echt staan!!!


Nabouwen in 3D!


We hadden ook wat puzzelaars onder ons deze week.




Met z'n allen rond de tafel, we leerden een nieuw spelletje van kleuren en vormen spelen.


De anemonen werkten rond de vormen.
Zowel het hoekenwerk als de cocooningtime gingen allemaal over 
de verschillende vormen, kleuren en patronen. 







































Tovertekenen! 
We kleuren een wit blad met wasco's,
daarna een laagje zwarte verf (met een beetje afwasmiddel) en krassen maar!
Waaw! mijn kleuren komen terug, kijk maar.

Stap 1: Kleuren!

 Stap 2: Schilderen!
Stap 3: Krassen!



Wat hebben we nodig? Wie kan mijn boodschappenlijstje lezen?
Ik ga naar de winkel en neem mee,....

3 gele driehoeken
2 rode cirkels
1 blauw vierkant
 en wat nog?

Wij willen een winkel in de klas. 
Wat gaan we dan verkopen? 
Euhm... even onze koppen bij elkaar. 
"pizza! neen pistolets! neen groenten en fruit! "
Oei, hier gaan we weer. 
Een stemming. 
Elke kleuter kreeg een clicsblokje. Welke winkel heeft het meest stemmen? 
De bakker!




Strikje en Losje wilden haren, echte haren.
De ene lang, de andere kort en dan wel nog blauw en rood!!
De kleuters hielpen dit te verwezenlijken!




Namiddagactiviteit: vingerpopjes uit karton.





Inrichten van onze bakkerij.

Een prijslijstje maken.

Even afspreken, hoeveel kost een brood, een koffiekoek,...


Zo, de eerste klanten zijn er al!





Hmmm, veeeeeel volk. 
Even een echte wachtrij organiseren...


Betalen met een bankkaart moet ook kunnen. 
(Anders betalen we toch gewoon met dopjes,
we hebben voor de zekerheid wel 4 handtassen gevuld, hihi)



Cocooning op donderdag: De telbox (enkel tweede kleuter)
Wat hebben ze dat weer goed gedaan!!

Mormeltjes rijgen en tellen.
 We testen de splitsmachine...
 Meer? Minder?









Muziekkring op donderdag. 
Hééééé? Hebben jullie al gezien wie hier is?
De anemonen hadden het meteen door natuurlijk, Romanie haar voet heeft ogen gekregen,... 

Ons DOE-lied:
Voetje voetje voetje, wat ga je doen?
Voetje voetje voetje in je mooie schoen,
Ik kan.... tikken tikken tikken, tikken met mijn voeten
Stampen stampen stampen, stampen met mijn voeten,
springen springen springen, springen op mijn voeten,
EEEENNNNNN.....
Rennen rennen rennen rennen, rennen op mijn voeten, rennen rennen rennen, rennen op mijn voeten.


Wat kunnen we nog allemaal met onze voeten?
Zwemmen, lopen, springen, dansen, op één been staan, op één been springen ... 
We deden het allemaal.

De vraag van deze week: 
"Wat ga je doen als je GROOT bent?"


Jonah: Ik word politieman, ik wil dan het verkeer regelen. 
Milan: Ik word ook politieman, maar ik wil in een auto met een sirene rijden. Jonah zal dan zeggen waar er vuur is. Ahja... ik wil een brandweerman zijn. 
Noémie: Ik ga kapster zijn, de haren wassen vind ik het leukst. 
Flore: Ik word mama van veel kinderen!
Khamza: Ik wil hier op school werken, ik word meester, turnmeester. 
Seena: Ik ga met de auto rijden later als ik groot ben, en ook papa zijn. 
Algegandro: Ik ook, ik word ook papa. 
Sem: Ik word meester van de boterbloemen en ook nog een superheld. 
Muna: Ik word een prinses en ik ga in een echt kasteel wonen! Waarop Flore zegt: "Ah, ik weet een kasteel zijn hoor, maar er wonen wel ridders in!" Muna zal later een ander kasteel zoeken, want ze wil zeker niet bij ridders wonen!
Noa: Ik ga later zonder mama naar 'Huis Maria' gaan, helemaal alleen hé! En dan zou ik daar veel ijsjes kopen. 
Saffia: Ik zou dan helemaal alleen naar huis stappen. 
Leon: Ik word echt een superheld met een rode leeuw die een robot is geworden. 
Louise: Ik wil dan kapper zijn, dierenkapper. 
Aza: Ik een echte kapper, ik wil liefst van al haren knippen. 
Elhama: Ik wil later veel chocolade eten. 
Sean: Ook politie zijn, met een politiewagen of met de moto. 
Oraia: Ik zal later verkoopster zijn, in een winkel waar alles zit. Maar liefst ijsjes. 



We leerden mengen op een speciale manier.
We spoten toefjes verf op een blad, legden er een watje op en klopten met een hamer op het watje tot we een andere kleur kregen!





De dag erna met de vingers mengen.

Yogakring op vrijdag.
We startten de dag heel ZEN! ;-)





Er is nog niets echt aan het leven dus nog even geduld voor een nieuw projectje!
Volgende week voelen de begeleiders wat er leeft per dag en dat komt dan even aan bod.
Hele korte dagprojectjes dus!

Een heel fijn weekend!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten